"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, October 20, 2013

UMNO Balik Pulau: Satu hati dan satu matlamat

Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Balik Pulau 2013 telah berakhir pada jam 6.00 petang tadi. Tahniah kepada Ketua Bahagian, DS Dr. Hilmi, Timbalan Ketua Bahagian YB Hj. Muhammad Farid, YB Datuk Shah Headan Naib Ketua Bahagian dan YB Hj. Nordin Ahmad, Ketua Penerangan serta Hjh Faridah, Ketua Wanita UMNO Balik Pulau kerana masing-masing telah diisytiharkan menang tanpa bertanding  Tahniah juga kepada 20 calon Ahli Jawatankuasa Bahagian yang telah dipilih daripada 40 calon yang layak bertanding. Antara AJK Bahagian yang berjaya mengekalkan jawatan masing-masing ialah Mohd Radzi Embee, Rozhan Che Din, Salleh Hassan, Hjh Raftah Itam Ahmad dan Hj. Sabuddin Shaari. Ini bermakna 20 calon lagi merupakan muka baru dalam AJK Bahagian pada penggal ini.

Tidak perlulah kita mengkaji dan menganalisis keputusan yang diperolehi kerana ini boleh menimbulkan persepsi yang kurang sihat terhadap kepimpinan baru UMNO Bahagian. Suka atau tidak suka setiap ahli UMNO khususnya para perwakilan mesti menghormati keputusan itu. Berilah peluang kepada kepimpinan baru ini melakukan transformasi politik yang memerlukan komitmen semua pihak bagi menghadapi PRU14 yang lebih mencabar.

Dalam ucapan penangguhan para perwakilan dan ucapan Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian dan Naib Ketua Bahagian serta Ketua Penerangan jelas masing-masing menyatakan hasrat mahu melihat ahli-ahli UMNO bersatu. Ketua Pemuda UMNO Balik Pulau, Sdr Hisham dengan ucapan yang bersemangat telah berjanji tidak berbelah bahagi untuk berkhidmat kepada DS Hilmi sebagai Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau. Sebenarnya inilah yang kita hendak dengar dan lihat pemimpin-pemimpin muda UMNO pada hari ini. Di bawah serba ringkas petikan ucapan para pemimpin yang memberi ucapan penangguhan masing-masing pada siang tadi. Baca, fahami dan hayatilah intipati ucapan mereka.

Petikan ucapan Ketua Pemuda Sdr Hisham Hamid;
...beliau memuji perwakilan pemuda kerana menunjukkan kematangan dalam pemilihan seorang pemimpin yang boleh memimpin dan dipimpin. Beliau mengucapkan terima kasih dan meminta para perwakilan memberi tepukan paling gemuroh kepada pesaingnya Sdr Rizal. Beliau menghargai nilai seorang sahabat sebagai kawan terpaksa mencari (berkempen) untuk menjadi pemimpin. Beliau tidak mahu perbalahan (semasa berkempen) sebagai satu sengketa yang boleh memburuk UMNO kerana katanya kita sayangkan parti. Beliau melahirkan keyakinan jika pemuda, puteri, wanita dan UMNO Bahagian bersatu, insyaAllah PRU14 UMNO/BN boleh memperolehi majoriti yang lebih besar. Janji pemuda katanya akan terus memberi kerjasama dan terus berkhidmat 24 jam demi parti yang kita agung-agungkan..

Petikan Ucapan Naib Ketua Bahagian, YB Datuk Shah Headan;
...beliau mengingatkan para perwakilan agar mendekatkan diri kita dengan Tuhan, insyaAllah katanya Allah akan berikan kita kuasa dan memerintah. Bagi menghormati orang lama UMNO pula, beliau turut mencadangkan agar orang lama dijemput dalam persidangan UMNO dengan diberi tempat pemerhati khas. Akhir sekali beliau mengucapkan tahniah kepada ketua puteri yang berjaya mempertahankan jawatan dengan pelbagai cabaran yang boleh mematangkan parti. Begitu juga beliau menasihatkan Ketua Pemuda supaya merapatkan kembali dengan rakan-rakan pemuda supaya parti UMNO lebih mantap.

Petikan ucapan YB Hj. Nordin Ahmad;
...beliau mengingatkan para perwakilan tentang perlunya penyatuan UMNO dalam mempertahankan kepentingan agama, bangsa dan negara. Mengambil contoh peperangan zaman Rasulullah SAW di mana tentera Islam pernah kalah dalam peperangan dengan kaum Quraish bukan kerana kekuatan bala tentera sebaliknya kerana kita tidak bersatu. Katanya lagi tumbangnya sesuatu bangsa dan tamaddunnya bukan kerana orang lain sebaliknya kerana kegagalan bangsa itu mengurus masalahnya.

Petikan ucapan YB Hj. Muhammad Farid;
... biduk berlalu, kiambang bertaut. Beliau mahukan pertautan bukan hanya dari segi fizikal malahan pertautan dari segi roh UMNO atas landasan perjuangan 'alif ba ta'. Dengan penuh keikhlasan beliau telah melafazkan kalimah Bismillah menghulurkan tangan kepada Ketua Wanita dan AJKnya, Ketua Pemuda dan AJKnya, Ketua Puteri dan AJKnya serta seluruh ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Balik Pulau untuk bersama-sama berjuang memperkasakan orang-orang Melayu di Balik Pulau ini.

Ucapan YB DS Hilmi, Ketua UMNO Bahagian;
...YB DS Hilmi melihatkan perhimpunan kali ini lebih kepada mod perpaduan. Tidak ada lagi hentam menghentam. Buang yang keruh ambil yang jernih..Selaku Ketua Bahagian beliau tidak mahu lagi ada team. Yang ada hanya team untuk UMNO Bahagian Balik Pulau. Beberapa kali Ketua Bahagian mengulangi "we are one" dalam ucapan penggulungannya. 

Harap pemimpin-pemimpin kita ikhlas menyatakan harapan dan tunaikan janji-janji itu. PRU14 adalah matlamat kita menambahkan majoriti dan menambahkan lagi bilangan kerusi UMNO/BN dalam DUN Pulau Pinang. Percayalah "Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh". Marilah kita bersatu dan menguatkan parti untuk satu matlamat meneruskan agenda besar parti menang dalam PRU14 dengan majoriti yang lebih besar.  

9 comments:

  1. Nk buet macamana.... Takutttt

    ReplyDelete
  2. Umno tu umno lah jgk,kalu x berkhianat,berdendam,berdengki,bkn org umno laa.yg kalah dendam kat menang,yang menang mesti nk tibai yg kalah.aku kenai sgt umno ni,bela org melayu kunun,puih,spit on your face umnorian.Semua dlm hati setan dok bisik kuasa,pangkat,duit,poket diutamakan.sembang pong pang,mengabih duit rakyat,bergaduh la hampa semua.biaq umno berkubur cepat sikit..kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awatlah hg butaperot sangat.awat hg ingat kami butaperot mcm hg ka nk sokong pemimpin tanpa menilai twrlebih dahulu. Hg tu perot hijau pasal tu hg kata mcmtu... Butaperot bodoh piang.apapun hg taktau dok sondoi macam babi(DAP) dok londeh ikut dan. Kamjat besaq.

      Delete
  3. Mesyuarat UMNO tidaklah sampai baling kerusi dan bertumbuk spt PKR. UMNO tidaklah menipu para perwakilan riuh satu dunia spt DAP. UMNO juga tidaklah menggadaikan maruah agama Islam untuk nak jaga kawan. UMNO masih kuat krn sokongan org Melayu/Islam semkin bertambah manakala sokongan PAS semakin merosot kerana hanya mengharapkan sokongan org Cina/DAP laknatullah..

    ReplyDelete
  4. Tahniah kpda smua Ahli UMNO balik pulau..ikhlas : zaiyusri hj ibrahim

    ReplyDelete
  5. Eh anon 5:19am, lu yg. patut masuk KUBUQ mcm. DAPBANGKAI! Lu ini memang si RASIS KAPIR DAJAL - lu ni si CINABANGKAI gila PORNO SEKS 2 ekoq tu aahhh?! Mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

    ReplyDelete
  6. Bah. pertama:

    Sebenarnya PENJAJAH Barat-Israel, yg. diketuai CIA-Mossad-MI6-NATO, bersama sekutu kuatnya, terutamanya puak Kristian Zionis PAP-DAPBANGKAI/PKR, saya syaki tidak akan puas hati selagi tidak dpt. menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

    Yg. herannya kenapalah Bumiputera Islam/Melayu kat S'pura itu terus BERDIAM diri, dlm. mempertahankan Islam/umatnya dan hak mereka sbg. BUMIPUTERA Islam? Sepatutnya buatlah NGO Islam/Melayu BERLAMBAK!

    Memang rejim Cina PAP yg. ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Bukan Islam Cina dan Kristian, polisi yg. juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran Bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel, utk. MENGECILkan Bumiputera Islam Palestin (lihat di
    http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html di atas itu)!

    Tapi malangnya, si KAPIR MUSUH Islam/Melayu dr. S'pura (yg. sekutu kuat si KAPIR HARBI DAPBANGKAI/PKR-Barat-Israel) bukan main dilayan mcm. TUAN kat Tanah Melayu ini!

    Lihat bagimana tanah PUSAKA kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Sibu, Bintulu, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura (mahupun KAPIR asing lain), terutamanya di bawah projek “Rumah kedua” (yg. patut dihapuskan), serta mahu DIKRISTIANkan! Lihat di
    http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

    KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

    The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

    ……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  7. bah. kedua:

    Apalagi, P. Pinang, Selangor, Sarawak dan Sabah, dan perkampungan Orang Asli, memang mahu DIKRISTIANkan oleh puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR , kerana malangnya undi kepada DAPBANGKAI/PKR termasuk di Sabah dan Sarawak (yang amat kaya minyak-gas apalagi dengan penemuan terbaru) tidak mustahil akan meningkat bukan hanya dari kaum Cina, tetapi dengan MENGKRISTIANkan seramai mungkin, dan MENGHASUT masyarakat Kristian termasuk Bumiputera miskin di pendalaman, contohnya kaum Penan, Orang Ulu, Rungus, Iban dsbnya, termasuk dgn. menggunakan isu Kalimah ALLAH. Sebab itu juga puak Kristian Zionis begitu mengagungkan kembali sejarah si PENJAJAH British-Zionis, 'Rajah' Brooke!

    Lihat pembangunan pesat di Bintulu yg. menyebabkan harga hartanah melonjak tinggi dan juga dicekup ramai orang luar (saya syaki dimonopoli penyokong dr. DAPBANGKAI/PKR tempatan dan luar, dan sekutunya dr. rejim PAP S'pura - disyaki akan menaikkan undi kpd. DAP di masa hadapan; ini disyaki antara MO DAPBANGKAI/PKR utk. MENJAJAH). Apakah Bumiputera miskin dr. kpg, termasuk yg. Islam, akan diberi peluang utk. memilii hartanah sedemikian - jgn. haraplah! Juga kebakaran yg. amat yg. sering menimpa kpg-kpg. di Bintulu spt. Kpg. Masjid, Kpg. Datuk, Kpg. Datu, Kpg. Hilir dsbnya - saya syaki MO Geng Kongsi Gelap Cina utk. MERAMPAS tanah kerana mereka terlibat dlm. pelaburan hartanah (lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013), yg. disyaki bersekutu dgn. DAPBANGKAI (termasuk disyaki utk. RAMPAS tanah PUSAKA Bumiputera dan MENGHALAU terutamanya Bumiputera Islam/Melayu! Inilah juga yg. menimpa banyak kpg-kpg Bumiptera terutamanya yg. Islam, di Miri, Kucing dsbnya.

    Dan lihat hartanah harga tinggi, yg amat MENCURIGAkan ini, di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/10/10/Ibraco-gets-nod-for-Bintulu-property-project.aspx, Ibraco gets nod for RM530mil Bintulu project , by jack wong, October 10, 2013:

    KUCHING: Property developer Ibraco Bhd has obtained the green light from shareholders to go ahead with its ambitious joint-venture (JV) residential and commercial development project in booming industrial town Bintulu.

    The two-phase development has a gross development value (GDV) of some RM530mil.

    Ibraco’s 70%-owned subsidiary, Ibraco HGS Sdn Bhd, together with BDA Properties Sdn Bhd and Warisar Sdn Bhd, are partners in the JV project.

    BDA Properties is 100%-owned by Bintulu Development Authority. Hiap Ghee Seng Development Sdn Bhd (HGS), which has a 30% stake in Ibraco HGS, is controlled by Chew Chiaw Han, who is the managing director of both Ibraco and HGS. Warisar is a subsidiary of Ibraco HGS….. “Response to the sales has been good as the project is in a prime location. More than 50% of the 75 units priced from RM1.2mil each have been taken up by buyers.
    …..Chew said the Bintulu JV project was Ibraco’s first major property development outside the state capital, where it has built and delivered more than 10,000 residential and commercial properties.

    “The demand for commercial and residential properties in Bintulu is very good, as a lot of big investments are pouring into the industrial town due to Sarawak Corridor for Renewable Energy initiatives,” he added.

    The newly established Samalaju Industrial Park outside the town is catering to energy-intensive industries like aluminium and ferro-alloy and manganese smelters.

    Prices of residential and commerical properties in Bintulu, which is also home to Malaysia’s liquified natural gas (MLNG) complex and other petro-chemical plants, have overshot those in the state capital, according to the latest property report by CH Williams Talhar Wong & Yeo Sdn Bhd.
    Property prices there have risen to levels never seen before because of high demand from outsiders.

    Makcik Sambal Belacan .

    ReplyDelete
  8. Suka tak suka terimalah seadanya..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.